Vyhledávání v obchodě

Knihy, učebnice, testy a další

Přípravné kurzy

Jazyky

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný

Jak u nás nakupovat?

Jak objednávat?

Informace k webu Studijni-svet.cz:
web@studijni-svet.cz
Další kontakty na
https://studijni-svet.cz/kontakt/

Informace ke knihám a kurzům
studijni-svet@kampomaturite.cz
Mobil: +420 606 411 115
AMOS – KamPoMaturite.cz, s.r.o.
Dukelských hrdinů 21
170 00 Praha 7

Masová komunikace a média

Studijni-svet.cz / Přijímací zkoušky VŠ / Třídění dle oborů / Masová komunikace a média

Řadit dle: hodnocení serveru, názvu, ceny

Úvod do dějin tištěných médií - žuranalistika a komunikace

Úvod do dějin tištěných médií - žuranalistika a komunikace
Autor: Pavel Večeřa
Rozsah: 270
Hodnocení serveru: * * * * *

NOVINKA

Autor svým čtenářům nabízí stručný nástin fenoménu, jehož reflexe je v našich zemích vlastně teprve v začátcích. Usiluje o kombinaci maximální plasticity s co největší úsporností.

Jak se proměňovala tištěná média od svého vzniku až po současnost? Jakou roli v průběhu staletí hrála? To vše a mnohem víc se dozvíte v této publikaci, kterou jistě ocení studenti mediálních studií a žurnalistiky, historie, sociologie a jiných sociálních a humanitních věd, ale také novináři či zájemci o média.

Cílem učebnice, je popsat klíčové zlomy na cestě od zpravodajských a publicistických letáků 16. století přes noviny a časopisy raného novověku až k jejich dědicům v moderní éře, kteří se na prahu třetího tisíciletí stali ohroženým druhem. V centru její pozornosti je také vliv inzerce a reklamy na rozvoj tištěných médií, ale i posuny v rovině mediální legislativy a cenzurní praxe, stejně jako vnímání cenzury veřejností. V neposlední řadě se dotýká problematiky účinků tohoto typu médií na publikum.

 

 

Cena: 189 Kč (běžná cena 199 Kč)
- Skladem (doručení do tří dnů) Objednat
Podrobné informace

Testy z českého jazyka k přijímacím zkouškám VŠ

Testy z českého jazyka - učební materiál pro přípravu na VŠ
Autor: Mgr. S. Radotínská Hvězdová
Rozsah: 87 stran A4
Hodnocení serveru: * * * * *

Publikace je určena maturantům (zejm. praktická část a korektury textů), uchazečům o studium oboru český jazyk a literatura na pedagogických fakultách, uchazečům o studium bohemistiky a studentům učitelských oborů, kteří absolvují povinnou zkoušku z českého jazyka. Ukázku vzorového testu si můžete stáhnout u této knihy.

Tento soubor učebních materiálů byl vytvořen s jasným cílem: přinést takovou kolekci testových otázek a textů ke korektuře, která uchazečům o studium českého jazyka a maturantům umožní ověřit si, jak je jejich studium češtiny v dané chvíli efektivní.

Obsah všech částí publikace odráží úroveň středoškolských studijních materiálů z oboru českého jazyka, které jsou v současné době dostupné na trhu. Ať už hovoříme o klasických středoškolských učebnicích, či shrnujících publikacích ("v kostce", "odmaturuj z...." a podobně).

Poměr teoreticky a prakticky zaměřených testových otázek v první části odpovídá charakteru jednotlivých rovin jazyka. Zatímco například fonetika je koncipována spíše teoreticky, morfologická část klade důraz na dovednosti, tj. schopnost gramatická pravidla češtiny správně aplikovat. S obdobným účelem byly zařazeny i texty ke korektuře. Nedílnou součástí publikace je i stručný slovníček lingvistických termínů, seznam použité i doporučené literatury. Obě základní části, testová a korekturní, jsou doplněny řešením - první formou klíče s vysvětlivkami a druhá správnou podobou vybraných textů.

Zaměření testových otázek bylo též přizpůsobeno charakteru přijímacího řízení na pedagogické fakulty, obor český jazyk a literatura.

V první části knihy (testové otázky s výběrem jedné správné odpovědi) je symbolem r odlišena nižší a vyšší náročnost úkolu (symbol označuje úlohy náročné). Klíč je umístěn za každým oddílem a je označen Ñ.

Česká i latinská terminologie jsou záměrně užity střídavě (v některé úloze naleznete termín podstatné jméno, v jiné substantivum).

Cena: 229 Kč (běžná cena 249 Kč)
- Skladem (doručení do tří dnů) Objednat
Podrobné informace

Sociologie žurnalistiky

Sociologie žurnalistiky B. McNair
Autor: Brian McNair
Rozsah: 182 str.
Hodnocení serveru: * * * * *

Brian McNair je profesorem na fakultě filmových a mediálních studií na University of Stirling ve Skotsku a členem Stirling Media Research Institute.

Autor probírá základní sociologická témata, která mají vztah k žurnalistice.Zabývá se hlavními vývojovými tendencemi oboru a pozitivní i negativní mocí, kterou žurnalistika může mít ve vztahu k vývoji mezinárodních vztahů, vnitřní politice států, hospodářství zemí i soukromému životu politiků a mediálně zajímavých osobností. Text analyzuje, jak vzájemný vliv žurnalistů a lidí, kteří mají rozhodující moc, může ovlivňovat vývoj žurnalistického jazyka a strategie novinářů.

Knihu uvítají studenti sociálních věd (politologie, sociologie, žurnalistiky, mezinárodních vztahů), ekonomie, práv, historie i pedagogických oborů. Také odborníci zmíněných oborů a další čtenáři se zájmem o politiku a dějiny.
 

Cena: 260 Kč (běžná cena 277 Kč)
- Skladem (doručení do tří dnů) Objednat
Podrobné informace

Stylistika pro žurnalisty

Stylistika pro žurnalisty
Autor: Minářová Eva
Rozsah: 296 stran
Hodnocení serveru: * * * * *

Publikace Stylistika pro žurnalisty představuje základní studijní materiál vedoucí ke zvládnutí jazykové kultury, stylizace a kompozice žurnalistického textu. Čtenáři poznají podstatu a fungování stylové vrstvy výrazových prostředků v rozmezí přijímaných stylových norem. Knihu ocení také všichni novináři, publicisté a ostatní mediální pracovníci, jimž poskytne komplexní přehled o jejich profesní komunikační sféře, včetně připomenutí nejčastějších formulačních nedostatků.

 Text je určen zejména vysokoškolským studentům oborů žurnalistického zaměření a příbuzných oborů společenských věd, kteří v ní naleznou poučení o podstatě žurnalistického stylu.

Cena: 349 Kč (běžná cena 375 Kč)
- Skladem (doručení do tří dnů) Objednat
Podrobné informace

Dějiny českých médií od počátku do současnosti

Dějiny českých médií od počátku do současnosti
Autor: Petr Bednařík, Jan Jirák, Barbara Kopplová
Rozsah: 458
Hodnocení serveru: * * * * *

Dějiny českých médií od počátku do současnosti 2., upravené a doplněné vydání - Bednařík, Jirák, Kopplová

Kniha přináší chronologický přehled historie českých médií na pozadí světových dějin. 

Noviny, časopisy, agenturní žurnalistika, filmy, rozhlasové a televizní vysílání, internetová produkce, zpravodajské portály, blogy, mluvené slovo, film, hudba, jsou součástí našeho života a nazýváme je masová média.

Média jsou také zdrojem nejen ekonomické a politické, ale i kulturní produkce.

Ve druhém vydání knihy jsou zajímavé kapitoly o médiích v meziválečném Československu a zejména vývoj po roce 1989, s jejími nejvýznamnějšími poředstaviteli. Např. Ferdinand Peroutka, Josef Laufr, Jan Šverma, František Filip, Jan Pixa, Otka Bednářová, Josef Velek, Rudolf Křesťan, Jiří Horčička, Karel Malina, Jaroslav Dietl, Jiří Ruml,  a mnoho dalších. 

Publikace je určena zejména studentům vysokých škol, učitelům mediální výchovy a všem, kdo potřebují nebo chtějí rozvíjet svou znalost masových médií  v historických souvislostech.

Cena: 489 Kč (běžná cena 499 Kč)
- Skladem (doručení do tří dnů) Objednat
Podrobné informace

Masová média

Masová média
Autor: Prof. PhDr. Jan Jirák, Doc. PhDr. Barbara Köpplová
Rozsah: 390
Hodnocení serveru: * * * * *

Autoři se značnou teoretickou i praktickou zkušeností v oblasti fungování médií v České republice nabízejí podrobné uvedení do studia médií z hlediska sociálněvědní disciplíny mediální studia. Jejich ústředním zájmem je mediální komunikace jako obecný pojem, který zahrnuje institucionalizovanou symbolickou interakci a složky, které se na ní podílejí, tedy média, publikum, společenský kontext. Jde o pohled, který bere v úvahu historii i současnost mediální scény i mediálních studií u nás. 

Výklad je doplněn řadou příkladů z České republiky i ze zahraničí. Kniha je určena především studentům sociálních věd, odborníkům v těchto oblastech, pracovníkům médií, marketingu a reklamy, pedagogům, sociálním psychologům.
Prof. PhDr. Jan Jirák je proděkanem Fakulty sociálních věd UK v Praze. Doc. PhDr. Barbara Köpplová přednáší na Fakultě sociálních věd UK v Praze. V nakladatelství Portál vyšla jejich společná kniha Média s společnost (2007).

Cena: 545 Kč (běžná cena 555 Kč)
- Skladem (doručení do tří dnů) Objednat
Podrobné informace
Nabídku jsme pro Vás připravili ve spolupráci s AMOS - Centrum vzdělávání, kde Vám ochotně poradí na studijni-svet@kampomaturite.cz.
© studijni-svet.cz   © KamPoMaturite.cz
Nastavení cookies